Július elsejétől minden olyan számláról, amelynek belföldi adóalanyra áthárított áfatartalma minimum 100 ezer forint, adatot kell küldeni a NAV-hoz. Ez számlázó programmal a legegyszerűbb, mert így az adatküldés emberi beavatkozás nélkül, gépek közötti kommunikációval zajlik.
Mivel a kézzel kiállított számlák adataira is vonatkozik a szabály, a NAV egy olyan számlázó programot tesz hozzáférhetővé, ami segíthet az átállásban a számlatömbről és a manuális feltöltésről az egyszerű számlázásra és az automatikus adatküldésre, ha nem rendelkezik saját megfelelő programmal. Ez, az Online Számlázó elsősorban a kis- és középvállalkozások számára lehet előnyös. Annak a vállalkozásnak, amelynek számlázó programja biztosan alkalmas a szabályos adatküldésre, nem kell váltania.
A kötelező adatszolgáltatáshoz regisztrálni kell a NAV honlapjának Online Számla aloldalán. A regisztráció minimum egy elsődleges és egy technikai felhasználó rögzítését jelenti. A művelet után minden olyan egyedi információ eljut a vállalkozáshoz, amely szükséges a rendszer használatához.
Az Online Számla rendszer nemcsak azt jelenti, hogy a NAV a beérkezett adatok elemzéséből következtetéseket vonhat le, hanem azt is, hogy a vállalkozások lekérdezhetik és szabályosan archiválhatják számláikat. Számlázó programmal mindez automatikusan, többlet adminisztráció nélkül megtörténik.
A cégek képviselői ügyfélkapus tárhelyükön már megtalálják a NAV teendőkről szóló tájékoztató levelét. Az információk eléréséhez célszerű ellenőrizni a tárhelyhez való hozzáférést, illetve annak, aki ilyennel nem rendelkezik, érdemes mielőbb ügyfélkaput nyitnia.
Részletek a NAV Online Számla aloldalán.